Google, Asistan Ve Dijital İşlemlerini Yeniden Tasarladı.

 

Google Asistan, akıllı telefonlarda daha zengin kullanıcı ara yüzüne sahip. Google, geçtiğimiz çarşamba günü, özellikle Android’de dokunmaya daha duyarlı ve görsel olarak etkileşimli, akıllı telefonlara daha zengin deneyim kazandıran Asistan’ın yeniden tasarlayacağını duyurdu.

Yeni tasarım; metni en iyi şekilde bir araya getiren, sizinle konuşan ve ihtiyacınız olduğunda ilgili bilgileri siz kullanıcılara sunmaktadır. Google Asistanınızdan herhangi bir şey isteyin ardından, ihtiyacınız olan yardımı almak için resimler, kaydırıcılar ve düğmelerle de etkileşimde bulunun.

Ayrıca güncellenecek olan Google Asistan sizlere daha fazla işlemsel etkileşim ve ticaret için farklı yollar sunuyor. 

Yeni tasarımdaki değişiklikler arasında:

Daha büyük görseller ve görsel araçlar

Kontroller ve sürgü (örn. Işıklar veya hoparlör sesi için akıllı ev kontrolleri)

Dokunma ile düzenlemeyi sağlayan etkileşimli mesajlaşma.

Bu değişikliklerin birçoğu kullanıcılar için yararlı olacak, ancak muhtemelen daha önemli olan  pazarlamacılar ve markalar için yapılan değişiklikler.

Abonelikler ve dijital ürünler kullanım durumları; Google Asistan artık dijital ürünlerin ve premium aboneliklerin satışını destekleyecek. Artık şirket, bir Google Asistan etkileşiminden markalar için premium içerik veya hizmetler satmayı mümkün kılıyor.

Bugünden başlayarak, kullanıcılar bu işlemleri hoparlörler, telefonlar ve Akıllı Ekranlar aracılığıyla tamamlayabilecekler. Bu güncelleme, ABD’de başlayarak daha fazla yerel bölge ile birlikte devam edecek.

Google Oturum Açma Desteği: çapraz platform deneyimini mümkün kılarak ve daha akıcı hale getirerek şirket, Asistan için Google Oturum Açmayı da duyurdu. Google, Starbucks’ın tek bir Oturum Açma kullandığını ve “kullanıcılarına, manuel hesap girişi gerektiren önceki uygulamalarına kıyasla giriş dönüşümünün neredeyse iki katı olduğunu” söyledi.

Amazon, akıllı hoparlörlerde baskın pazar payına sahip olmaya devam ederken, Google, üçüncü taraf raporlarına göre cihaz sevkiyatlarında Echo’yu daha yeni gerisinde bırakmış bulunmakta. Aynı zamanda Android kullanıcılarının çoğunlukta olduğu durumda bu bir avantajdır; İOS ve Android için Alexa uygulamaları olmasına rağmen Amazon’un bir akıllı telefon kullanıcı tabanı yok.

Neden önemli?

Google’ın çok platformlu bir Asistan stratejisi (akıllı hoparlör, akıllı ekran, akıllı telefon) var ve bu değişiklikler bu yaklaşımı daha da artırıyor. Ayrıca, geliştiriciler, yayıncılar ve markalar için yararlı ve yeni para kazanma tekniklerini de beraberinde getiriyor.

 

Bunlar da ilginizi çekebilir

Yorum Yap

Yorum yap

Sipariş Ver
Üye Ol / Giriş Yap